søndag 12. desember 2010

7,5 igjen

Da var årets siste ordinære eksamen tatt, og forutsatt at jeg har bestått alle gjenstår det nå kun 7,5 studiepoeng før jeg er ferdig med min bachelor i økonomi og administrasjon. Synes disse årene som student har flydd av gårde og det er skremmende å å stå her og skulle gå over i noe annet, kanskje allerede etter nyttår. Jeg har allerede kommet inn i noen prosesser vedrørende jobbsøking og har fått en del avslag, men også mange positive tilbakemeldinger. Det er uansett spennende å gå gjennom dette, og jeg føler at jeg finner ut nye ting om meg selv for hver jobbsamtale jeg har.

Selv om jeg er ferdig med ordinære eksamner, betyr ikke det at jeg har helt juleferie (fra skolen, jobb "får" jeg jo aldri ferie fra). Det gjenstår nå to eksamner som jeg skal ta i forsøk på å forbedre karakteren jeg har. Den førstkommende er organisasjonsfag på fredag, og den siste er driftsregnskap 3. januar.

Denne helgen unnet jeg meg riktignok litt ferie likevel. Var nemlig julebord med jobben i går. Jeg fikk nok en gang bekreftet at jeg tror ikke jeg er noe egnet julebordemne (kanskje fordi jeg stopper å drikke før jeg blir kadese og ikke tre drinker etterpå). Det var for all del koselig, spesielt når jeg plutselig finner ut at mannen jeg har snakket med hele kvelden viser seg å være faren til en jeg gikk i klasse med i tre år, kameraten hans gikk med post hos oss fram til jeg var åtte år og at en annen på merkverdig vis vet hvilken tilknytning jeg har til omtrent alle kollegaene mine som jeg kjenner fra utenfor jobben. Jeg fant rundt midnatt ut at min besøkstid på julebordet var over og etter mye om og men (og at jeg mista to muligheter for å sitte på med noen inn til sentrum) kom jeg meg til sentrum, og dro med meg en kamerat ut på byen. Kanskje jeg ikke er noe bymenneske likevel? Eller kanskje det bare var det at det knapt var kjente folk ute? I hvert fall ble det tidlig retrett for meg og det var fantastisk å kunne sove ordentlig ut for en gangs skyld.

Dagen i dag skal brukes til å slappe av. Først på skjemaet (jada, jeg har planer selv om jeg skal slappe av) er kryssordløsing, etterfulgt av baking, vasking av klær og middag hos min kjære pappa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar