mandag 27. desember 2010

Julen 2010

Da var nok en jul over, og dette året hadde vi en ny vri på det. Vi har pleid å feire samlet, både Mammas nærmeste familie, og Pappas. Dette har jo ført til at vi har blitt ganske mange på julaften og at vi har mistet litt av den roen som julekvelden skal handle om (etter min mening). Derfor delte vi oss i år. Jeg spiste middag nede hos Mamma sammen med henne, Mormor og Morfar, også åpnet jeg pakker og tok kaffen hos Pappa sammen med "bonusmor", "bonussøster" med følge, kusine og onkel. Fikk stadig vekk spørsmålet om jeg syns det var rart å plutselig feire annerledes, men det eneste jeg igrunn syns var litt merkelig var at jeg for første året ikke feiret med broren min.

Julaften i seg selv innebar mye kjøring fram og tilbake, og på den måten litt stress, men da var det veldig fint å kunne ta et lite stopp innom et hus på Limi på veien hjem til Pappa og få ønsket noen en god jul ansikt til ansikt.

Helga suste av gårde og gårsdagen var mildt sagt litt redusert, men tror ikke det bare har å gjøre med inntak kvelden før, kjennes ut som om det er noe som venter på det minst passende tidspunktet for å sprette fram og gjøre meg syk. Har nemlig null matlyst og dermed også null energi. Det kan jo forsåvidt også ha noe å gjøre med at jeg de siste ukene har vært opptatt nesten 24/7 og har hatt stor mangel på tid til å slappe av. Denne uka er det full jobb igjen, og jeg ser veldig fram mot helga, selv om den innebærer både feiring av nyttårsaften og eksamenslesing.

Så fort jeg er ferdig med eksamen på mandag er planen (men planer er jo til for å endres) å ta meg en kjøretur opp på hytta og lukke meg inne der noen dager. Tror jeg kan trenge å komme meg litt vekk fra alt kjas og mas og ting jeg burde gjøre og rett og slett bare gjøre akkurat de tingene jeg har lyst til å gjøre til enhver tid. Hvorfor er det sånn at en alltid skal bruke så masse tid på det en ikke vil eller egentlig orker å gjøre, mens det en finner glede i blir satt i bakerste rekke?

Satser uansett på at januar skal bli en fantastisk måned der jeg kan slappe av litt mer. Forløpig ser det ikke ut til at jeg har fast jobb og kan dermed ta det litt mer med ro og velge å jobbe de dagene jeg vil (og blir ringt etter selvfølgelig). Nå er det straks natta på meg, for nå sliter jeg med å holde meg våken..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar