lørdag 17. september 2011

Smilebånd

Jeg sitter som regel og leker meg rundt i forskjellige forum som tidsfordriv. Er alltid artig å møte på troll eller lignende. I kveld snublet jeg over en seriøs tråd, fremstilt på en humoristisk måte. Her er åpningsinnlegget:

"Jeg er litt irritert på sofaen min for tida. Ikke tale om at den gidder å holde seg på plass der jeg setter den. Pga stuas planløsning så passer det best at sofaen står foran et vindu. Og der henger gardinene... Jeg tror sofaen har falt for de gardinene, for den presser seg stadig inntil dem. Og det liker ikke jeg. Har jo ikke lyst til å ha huset fullt av sofardiner etter hvert.

Så, hva gjør jeg for å hindre nærkontakt mellom sofaen og gardinene? Sofaen har fått klar beskjed om å holde seg 15-20 cm unna gardinene, men neida. Har mest lyst til å sette dobbeltsidig teip under sofabeina for å holde den på plassen sin, men gulvet har lagt ned veto mot denslags.

Hvis noen har et smart råd mot en ulydig, vandrende sofa som ikke kjenner plassen sin så blir jeg veldig takknemlig. (Mulig sofaen min blir sur på deg, men det må du nesten bare leve med)"


Noen flere som synes denne fremstillingen med personifisering av husets interiør var herlig?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar