søndag 6. mars 2011

I natt jag drömde...

om Argentina. Jeg var rett tilbake igjen, med alt av inntrykk, smaker, lukter, syn, maten!, menneskene, språket, den nasjonale mentaliteten. I drømmen dro jeg rundt til forskjellige steder i Buenos Aires, og hvordan gatene ser ut og hvor jeg måtte gå for å komme til de forskjellige stedene sitter friskt i minnet. Selv om det var godt for meg å dra hjem når jeg gjorde, skulle jeg også ønske at jeg like gjerne hadde droppet den eksamenen jeg tok her hjemme i Norge og blitt noen uker til.

Jeg vet hva som har trigget dette nå. Av kjedsomhet så Gutten og jeg på 3 bryllup på tv3 her en dag, og det ene paret der hadde leid inn argentinske kokker til å tilberede grillkjøttet. Føler av og til at folk omtrent ler litt inni seg når jeg gang på gang maser om de fantastiske argentinske biffene, men jeg vet at alle som har vært der og smakt det selv forstår nettopp hva jeg mener.

Fremdeles står jeg fast på det at jeg ikke ville bodd der permanent, men noen små perioder nå og da hadde absolutt ikke gjort noe. Jeg skulle gjerne reist tilbake i morgen om jeg hadde fått sjansen, og er jevnlig inne og ser på opp- og nedgangene i flybillettprisene. Eneste problemet jeg har (foruten fri fra jobb) er at det ville blitt for ensomt å reise ned alene, og Argentina er ikke akkurat det som står på lista over steder folk flest drømmer om å reise til.

I mellomtiden får jeg glede meg med det som jeg har her: en helt eventyrlig fantastisk samboer og ei kjempesøt lita tispe. Argentina vil nok uansett forbli et savn enten det blir retur dit eller ikke.

1 kommentar:

  1. Hei Nina. Potetpressen tror jeg er kjøpt i en vanlig jernvare/kjøkkenutstyr butikk. Tror min svigermor kjøpte den i Sverige, men jeg har sett slike i Norge også. Veldig kjekk, så jeg anbefaler den virkelig!
    ;)
    Ha en god lørdag.
    Klem, klem.

    SvarSlett