fredag 21. januar 2011

Leselyst og dommedag

Føler nesten at det er litt synd på Gutten for tida. Har skaffet han jobb og denne uka har det ført til at han har hatt noen kjempelange dager på jobb. Han er gørrsliten når han kommer hjem, g vi har i det siste endt opp med å legge oss så tidlig som kl 21. I går hadde han funnet ut at han ville ligge og lese litt på senga, så der lå vi med hver vår bok. Men den som sovna med boka perfekt liggende i hånda, det var han. Var sjeleglad da jeg ikke vekket han når jeg tok vekk boka.


(Bildet er lånt fra weheartit.com)

På formiddagen i går (ettersom jeg for tiden har tatt meg friheten til å ha litt ferie) ble jeg endelig ferdig med en bok jeg har holdt på med siden jula 2009. Det er Dan Browns The Lost Symbol. En helt grei bok. Kjenner jeg begynner å bli litt smålei av Dan Brown. Liker veldig godt mystikken rundt alt i bøkene hans og alt det en kan lære (hvis en velger å tro at det er sant), men her synes jeg han har gjort noen alvorlige feil. Ikke les videre hvis du er redd for spoiler!! Det har seg nemlig slik at vi får vite tankene til "skurken" Mal'akh. Han tenker tilbake til tida da han satt i fengsel sammen med en milliardærarving, sønnen til Peter Solomon. Han forteller mye om hvordan han fikk lurt til seg pengene til denne gutten osv. Dette er jo forsåvidt greit nok, men når en da leser videre i boka og finner ut at Mal'akh er denne gutten(!!) da føler jeg det blir litt teit og feil. Hvilken mann dikter opp at han har vært en annen i samme rom som seg selv i sine egne tanker. Hadde det vært at han hadde fortalt om denne tida til en annen, så hadde det vært en annen ting, eller dersom han hade vært schizofren. Nei, dette ble litt for teit for meg. Må derimot innrømme at det samtidig ikke var noe stort sjokk, det var relativt tidlig i boka at jeg tenkte at det kanskje kunne være ene og samme person, men la det vekk pga at det ikke stemte med tankene hans.


I dag er det forresten litt dommedag. Jeg får (sannsynligvis) endelig beskjed angående noe som har opptatt en del av tida mi i det siste og dette kommer til å påvirke tida mi framover en del og ikke minst kan det påvirke mine valg senere i livet også og hvor jeg til slutt ender opp. Dagen i dag skal forhåpentligvis gå med til jobbsøking, pensumlesing, vasking og sosialt liv med Trine Marie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar